Közember


A játékosnak a regisztráció során jeleznie kell, hogy közember JK szeretne lenni, és hogy milyen foglakozást űz.

Leginkább mesteremberek, földművesek, polgárok, napszámosok, szolgák, akik nem kaptak se mágikus, se fegyveres kiképzést. Olyan játékosoknak ajánlom, hogy ezt a kasztot válasszák, akik nem akarnak tipikus kalandozó kaszttal jönni.

2 életponttal kezd. Botot, husángot, foglalkozásukhoz, mesterségükhöz tartozó szerszámokat használhatnak fegyverként. Páncélt nem hordanak, kivéve, ha szakmájuk indokolja (akkor is maximum 1-es védelműt).

Fejlődés: a Közember 6 irányban fejlődhet. Idén mindenki csak egy szintet léphet, jó lenne, ha már karakteralkotásnál meg tudnád adni, hogy melyik irány érdekel.

2. szintű Közember: a legegyszerűbb irány, a kaszt saját útjának kiteljesedése újabb szintre. Három küldetést kell teljesíteni. A küldetések teljesítése után választhat +1 életerő, +1 kocka vagy 1-es szintű páncél használat közül.

3. szintű Közember: + 1 életpont vagy +1 kocka vagy 1. szintű páncél, és természetesen lépked felfele közemberek ranglétráján.

1. szintű Bárd tanonc: a karakter úgy döntött, hogy elkezd foglalkozni a művészetekkel is. Öt küldetést kell teljesítenie. A küldetések teljesítése után +2 életpontot kap és egy bárd dalt, innentől képes használni a bárdmágiát (a bárd kasztnál leírtaknak megfelően).

1. szintű Varázsló tanonc: a karakter úgy döntött, hogy mágikus tanokkal bővíti ismereteit. Öt küldetést kell teljesítenie. A küldetések teljesítése után +1 életpontot kap és egy varázslói varázslatot, innentől képes használni a varázslói mágiát (a varázsló kasztnál leírtaknak megfelően).

Viszont figyelj oda, ha ezt a kasztot választod, onnantól kezdve a karaktered varázslónak számít és üldözött lesz.

1. szintű Papi tanonc: a karakter úgy döntött, hogy közelebb kerül az istenekhez. Így a választott isten szolgálatába áll. Öt küldetést kell teljesítenie. A küldetések teljesítése után +2 életpontot kap és egy papi varázslatot, innentől képes használni a papi mágiát (a pap kasztnál leírtaknak megfelően). Yoszoe nem lehet a választott isten.

1. szintű Harcos tanonc: a karakter úgy döntött, hogy belemerül a fegyverforgatás fortélyaiba is. Öt küldetést kell teljesítenie. A küldetések teljesítése után a karakter +3 életet kap és eggyel jobb páncélt hordhat.

1. szintű Tolvaj tanonc: a karakter úgy döntött, hogy emberek értékeinek kölcsönvételével is elkezd foglalkozni. Öt küldetést kell teljesítenie. A küldetések teljesítése után +1 életet és +1 kockát kap.

2. szintű Tanonc maga az alap főkasztok 1. szintje

(pl: Bárd tanoncból Bárd lesz: 4 életpontja lesz, nem hordhat páncélt, 2 bárd varázslatot kap és egy kockát)

Az a karakter, aki idén sikeresen teljesíti valamelyik tanonccá válás küldetést, az jövőre már teljes értékűen jöhet a választott kaszttal. (Az az, aki idén Harcos tanonc lett, az jövőre már teljes értékű Harcos lesz)

"Ha boldogulni akarsz, a társadalom szabályai szerint kell játszanod. A rossz hírű ember sohasem jut olyan messzire, mint a közismert erkölcsös."