SZABÁLYRENDSZER


A legfontosabb fogalmak a játékban:

Játékos karakter (JK): A játékos által választott, kitalált, a játék világába illeszkedő karakter. Barangolnak a játéktéren, küldetéseket vállalnak és ezeket, a JK ismereteit, motivációit felhasználva igyekeznek megoldani. A továbbiakban JK-ként, Karakterként hivatkozunk rá.

Játékvezetők: A játéktéren találkozhattok velük. Ők azok, akik a játék történetét megalkották. JK-k tőlük kapják meg a kezdő küldetésüket, valamint ők ügyelnek a játék tisztaságára. Vitás kérdésekben fordulhattok hozzájuk.

Játéktér: Az a terület, amely az Játékvezetők által megálmodott fantáziavilág egy darabja. Minden játékos a saját karakterét alakítja, és a meghatározott szabályok szerint játszik.

Out tér: A játéktéren kívüli terület, ahol buboréksátrakkal lehet sátorozni, és parkolni.

'Off'-olás: Kilépés a JK szerepből a játéktéren. Lehetőleg kerüljétek.

Játékban használható fegyverek: Középkori kézifegyvert megjelenítő, de annál jóval könnyebb, fa, műanyag, üvegszál-kompozit, szénszál-kompozit magos, szivacs tompító burkolással ellátott eszköz. Későbbiekben csak fegyverként említjük.

Fegyvermesterek: A játék kezdetén ők ellenőriznek minden fegyvert. A játéktéren csak az a fegyver használható, amit a fegyvermesterek megfelelőnek ítéltek!

Harc: Két vagy több JK fegyveres / mágikus összecsapása a játéktér szabályai szerint. A későbbiekben küzdelemként, csataként is említjük.

Fosztogatás: Csata után az elesett ellenfeleket a győztes túlélők kifoszthatják. Az elesetteknek, ha kérik, oda kell adniuk a szütyőjük tartalmát, és a relikviákat, ha vannak náluk. A játékosok saját tulajdonát képző holmiját tilos elvenni! A procedúra nem tarthat a csata befejezése után 5 percnél tovább.

Megszállottság: A JK testét megszállja egy testtelen entitás.

Táborozás

A játéktérre csak a játékba illő, középkori jellegű sátrakat és egyéb felszerelési tárgyakat hozzatok be, ha a játéktéren akartok pihenni, enni. Ezeket a sátrakat a játéktéren bárhol fölállíthatjátok, a Játékvezetők beleegyezésével. Az érkezőknek a helyszínen regisztrálniuk kell, hogy megkapják a kezdő küldetéseiket, játéktárgyaikat, és fegyvereik átessenek a fegyvermustrán. A később érkezők az arra kijelölt helyen regisztrálhatnak, és esnek át a fegyver ellenőrzésen.

A táborozáshoz javasolt:

  • Sátor, polifoam, hálózsák (out-térben) vagy vászonsátor, szalmazsák, pokróc (in-térben)

  • Lámpa, tisztálkodási eszközök, szúnyog-kullancs riasztó

  • 1 napi hideg élelem, tányér, kupa (lehetőleg illeszkedjen egy fantasy világba!)

A játék szombati napján minden játékosnak biztosítunk meleg ebédet, valamint a játék során a fogadóban zsíros és lekváros kenyeret.

FELSZERELÉS

Játékosok felszerelése, jelmeze (a játékos biztosítja):

Kötelező:

  • Szütyő, melyben a játékpénzt, és néhány apró játéktárgyat hordhatsz (fiola, varázstekercs, stb.).

  • Jelmez, mely középkori/fantasy hatást idéz, de bírja a több napos küzdelmet, erdőn-mezőn mászkálást, és tükrözi a fajt, amivel indulni szeretnél.

  • Kesztyű, amennyiben fegyverrel harcolni szeretnél.

Ajánlott:

  • Fegyverzet, tartalék fegyver. Meg kell felelnie a lentebb leírt szabályoknak, és bírnia kell a több napos küzdelmet

A játéktárgyak: (amiket a szervezők biztosítanak):

  • Fizetőeszköz: Kis színes kavicsok (alap fizetőeszköz, egy szerény reggelit lehet belőle venni a fogadóban).

  • Dobókocka: Tolvajláshoz szükséges, elején mindenki kap egyet, játék során azonban szerezhetőek továbbiak.

  • Füstölő (szörnyfog): Varázslóknak szükséges. Minden nap az egyik szentélyében meg kell gyújtania egyet, és meditálnia, amíg le nem ég, hogy varázsolni tudjon.

  • Relikvia: Ősi tárgyak, melyeket az istenek adtak követőiknek. Ezüstszínű szalag van rajtuk. Ha mágikus hatásuk van, aranyszínű szalag is van rajtuk, egyébként közönséges fegyverként működnek a csatában.

  • Varázs, bárd és papi tekercsek: Varázslat szövegét tartalmazzák. Egyéb tárgyak.

Minden játéktárgyat a játék végén kérünk visszaadni!

FAJOK

Bármilyen fajjal indulhatsz lényeg, hogy jelmezedből felismerhető legyen. Alac leggyakrabban előforduló fajairól itt találsz leírást.

SZÍNJELÖLÉSEK

A játékaink során egyes tárgyak eltérő színű szalagokkal jelölünk meg. Ezek különböző tulajdonságokat jelölnek. Előfordulhat, hogy egy tárgyon egynél több szalag is van. Ezen jelölések jelentése a következő:

  • Piros szalag: Az adott tárgy lopható (tolvajlással), fosztogatható (harcban legyőzés után) vagy szabadon elvihető (ha a játék-téren van, és senki nem ügyel rá). A piros szalaggal jelölt tárgyakat a játéktérről kivinni csakis kizárólag egy játékvezető engedélyével lehet!

  • Arany szalag: Az így megjelölt fegyver mágikusnak számít, sebzéséhez +1 adódik. Ha valamiért több arany szalag is van rajta, akkor minden arany szalag után +1-et sebez.

  • Ezüst szalag: Az így megjelölt fegyver az egyik istenség relikviája, és speciális szabályok vonatkoznak rá.

  • Csíkos szalag: (külön szervezői engedéllyel) aki viseli, azt nem szabad megütni,
    sebezni, de ő sem harcolhat.

HARCRENDSZER

A harc során mindenkitől kontrollált küzdelmet várunk, vigyázzatok egymás testi épségére!

Álltalános szabályok:

  • Alkohol, vagy egyéb tudatmódosító szer befolyásolása alatt tilos küzdelemben részt venni!

  • Tilos más hajítófegyverét, nyílvesszőit használni, mindenki csak és kizárólag a saját távolsági fegyverével harcolhat.

  • Csak fegyveres küzdelem megengedett, pusztakezes harc tilos!

  • Kizárólag a fegyvermesterek által jóváhagyott fegyverek használhatóak.

  • Az ellenfél fegyverét megfogni, leszorítani tilos!

  • Pajzzsal csak hárítani lehet, támadni, tolni tilos!

  • Találat esetén elszakadás (a támadó 2 lépést hátrál) nem szükséges.

  • 150 cm-nél nagyobb fegyver csak két kézzel használható.

  • Este 10-től reggel 6-ig kétkezes, és távolsági fegyvereket használni tilos!

Fegyverek sebző felülete:

Értelemszerűen egy valódi fegyver sebző felületével megegyezően. A kardlap nem okoz sebzést, a közönséges lándzsa nem okoz vágott sebet.

Életerő

Kasztonként különböző, hogy az adott karakter hány életerő ponttal bír. A Karakterlapon fel van tüntetve. A Harcos 5, Pap 4, Bárd 4, Tolvaj 3, Varázsló 3, Közember 2 életerő ponttal kezd első szinten. A kasztokról bővebben a szabálykönyv végén olvashatsz.

Sebzés

Kézfej, lábfej, fej, nyak, ágyék nem sebezhető testfelületek! Tilos szándékosan támadni nyakat, fejet, ágyékot! Pajzzsal tilos támadni, ütni, tolni!

  • A felsőtestet érő érvényes találat (ujjatlan póló felülete) 3 életerő pontot sebez.

  • A láb-találat csípőtől bokáig 2 életerő pontot sebez.

  • A kar válltól csuklóig 1 életerő pontot sebez.

Ha a JK elveszíti összes életerőpontját, ájultnak számít.

Varázsfegyver

Az alap sebzésen felül annyi plusz sérülést okoz, ahány aranyszínű szalag van rajta.

Súlyos sérülés / Ájulás:

Akkor következik be, amikor a karakter összes életerőpontját elvesztette fegyver, vagy varázslat által. Az ájult JK próbálja a lehető leghitelesebben eljátszani öntudatlanságát, összeesik ott, ahol a vég elérte, vagy ha ez nem megvalósítható, fegyverét feje fölé emelve elhagyja a csata helyszínét 4-5 méternyire, és ott megvárja a végét. Egészen addig ott kell maradnia, amíg a csatának és az azt követő fosztogatásnak vége nem lesz! Az ájult JK nem vehet részt a játékban, nem szólhat bele a játék menetébe, nem figyelmeztetheti társait.

Halál

A súlyosan sérült/ájult (azaz 0 élet pontú) karakter látványos kivégzése, játékvezetői jóváhagyással. Halottat csak feltámasztani lehet mágia vagy a Lélekőr által. Akinek lecsökken 0-ra élet ereje, még NEM halott (tehát gyógyítható)!

Sebek és gyógyulás

A sebesülések nem gyógyulnak be maguktól a csata végén. Ha az előző csatában a JK ÉP-t vesztett, akkor a következőt annyival kevesebb életerő ponttal kezdi. A sebesültet gyógyítás varázslattal lehet gyógyítani vagy gyógyitallal, esetleg az ispotályban pihenés és gyógy-főzet elfogyasztásával. A halott nem gyógyítható (csak feltámasztható).

Páncél

  • Bármelyik karakter használhat bármilyen páncélt, de szem előtt kell tartani az fajra jellemző viseletet (pl elf ne viseljen ork nehéz-páncélt).

  • Mágiahasználó páncélt, pajzsot nem viselhet.

  • A könnyű vértek (bőrpáncél, bőr - és irhavért, gambeson/fegyverkabát stb.) a támadott felület védettségét 1 ponttal növelik

  • A nehéz vértek (fémpáncélok: láncingek, lemezvértek stb.) a támadott felület védettségét 2 ponttal növelik.

  • A kettő együttes réteges viseléséből nem következik a sérthetetlenség!

Vagyis, ennyivel kevesebb életerőpontot kell levonni sikeres találat esetén. Például a láncinget viselő JK mellkasát ért találat csak 1 ponttal csökkenti az életerejét, nem hárommal; ha bőrpáncél van rajta, 2-vel a három helyett. A védettsége a karokra és lábakra is megszerezhető, így például a bőrpáncéllal védett karon nem lehet sebzést ejteni, ahogy a fémpáncéllal védett lábon sem. A védelemnek valódinak kell lenni, azaz ha valakinek például a combja fémpáncéllal védett, de a vádlija nem, akkor ott továbbra is 2 életerőpontra sebezhető, vagyis csak a fedett részek élveznek védelmet. A nyílvesszők sebzésére is ezek a szabályok érvényesek. Amennyiben a páncél műanyagból készül, bármennyire is fémvértnek néz is ki, maximum 1 ponttal csökkentik a sebzés értékét.

Pajzs

Bármilyen fajta használható, de a pajzs szélét körben legalább 2 cm polifoammal kell burkolni! A pajzzsal minden támadás védhető, kivéve azokat a varázslatokat, melyeknek nincs anyagi eszköze, amit védeni lehetne.

MÁGIARENDSZER

Mágiahasználónak minősülnek mindazok, akik a misztikus-, nem evilági képességeiket hívják harcba hogy ellenfeleiken diadalmaskodjanak. A JK mágiahasználóként a varázsló, bárd, illetve papi kasztok között választhat.

Előkövetelmények

Mágiahasználó: A játékosnak regisztrációja alatt jeleznie kell, ha varázsló/pap/bárd JK szeretne lenni.

Varázsló: Rendelkeznie kell megfelelő varázskönyvvel és varázsbottal.

Pap: Rendelkeznie kell megfelelő isteni szimbólummal és egy litániás könyvvel. Emellett ki kell választani azt az istent, akinek a követője. A tárgyak leírását lásd lejjebb.

Bárd: Rendelkeznie kell megfelelő hangszerrel és daloskönyvvel.

Fogalmak

Füstölő (szörnyfog): Minden nap elején a varázslónak egy szentélyében meg kell gyújtania egy füstölőt, és meditálnia, míg le nem ég, hogy feltöltődjön mágikus energiával, e nélkül nem működnek a varázslatai.

Varázsbot: A varázslónak rendelkeznie kell varázsbottal, ezzel fókuszálja a misztikus energiáit. Lehet egyszerű, vagy díszes, ám a dekorációnak bírnia kell a strapát. Küzdelemben csak akkor használható, ha fegyvernek megfelelő tompító burkolat van rajta, egyébként hárításra sem használható.

Varázskönyv: Minden varázslónak rendelkeznie kell egy varázskönyvvel, melybe le lehet fűzni egy A5-os lapot (A5-ös iratlefűző, szövet, bőr, műbőr borítással, igényesebbek szimbólumokkal és fétisekkel is díszíthetik) A varázstekercseket, amit használni akar, ebbe kell lefűznie, ezzel jelezve, hogy mely varázslatokat tanulta meg. A varázslatokat csak a már lefűzött tekercsekből lehet felolvasni. A varázskönyv, és a lefűzött tekercs a játékos saját tulajdonának minősül, ellopni, fosztani nem lehet.

Hangszer: Minden bárdnak rendelkeznie kell egy hangszerrel, amin jól tud játszani, és énekét tudja vele kísérni (fúvós hangszerek kilőve). Védekezésre, támadásra nem használható. Daloskönyv: Minden Bárdnak rendelkeznie kell vele, melybe le lehet fűzni egy A5-os lapot (A5-ös iratlefűző, szövet, bőr, műbőr borítással, igényesebbek díszíthetik is). A mágikus dalokat, amiket a bárd megtanult, ebbe kell lefűznie. A hangszer és a Daloskönyv a játékos saját tulajdona, nem lopható, nem fosztható.

Isteni szimbólum: Bármilyen tárgy lehet, ha fegyver, akkor csak akkor lehet használni harcban, ha megfelelően van burkolva, a kiválasztott isten szimbólumának szerepelnie kell a tárgyon és varázslás közben fogni kell.

Litániás könyv: Minden Papnak rendelkeznie kell vele, melybe le lehet fűzni egy A5-os lapot (A5-ös iratlefűző, szövet, bőr, műbőr borítással, igényesebbek díszíthetik is). A isteni varázslatokat, amiket a pap megtanult, ebbe kell lefűznie. Az isteni szimbólum és az Isten szavai könyv a játékos saját tulajdona, nem lopható, nem fosztható.

A Varázslás menete

A mágiahasználónak hangosan, érthetően fel kell olvasnia a varázslat teljes szövegét, és egyértelműen meg kell nevezni a célszemélyt (pl az az ork raszta hajjal). Emellett végre kell hajtania a varázslat leírásában szereplő műveleteket (általában célszemély megérintése, jéglabda elhajítása, buborékfújás, stb.). Ha a mágiahasználót a varázslat felolvasása vagy dal éneklése közben megszakítják (megtámadják, parancsvarázst mondanak rá, stb.), a varázslat felolvasását vagy a dalt az elejéről kell kezdenie. A megszerzett, varázs-, dalos-, litániás könyvbe lefűzött varázslatok korlátlanul felhasználhatók. Nem lefűzött varázstekercsből varázsolni nem lehet. Varázskönyvbe csak a varázslók tekercseit, dalos könyvbe csak a bárdok tekercseit, litániás könyvbe csak a papok tekercseit lehet lefőzni.

TOLVAJLÁS

Minden játékos regisztrációkor kap legalább egy dobókockát. Lopás esetén mindkét félnek dobnia kell a kocká(i)val. Ha a tolvaj nagyobb összeget dob, elvihet egy tárgyat az áldozat szütyőjéből, vagy egy relikviát. Ha ugyanannyit, vagy kevesebbet dob, mint az áldozat, a tolvajlás sikertelen az áldozat tolvajt kiálthat, és rátámadhat a tolvajra. NJK-k is áldozatul eshetnek tolvajlásnak, de ez esetben az NJK választja ki, melyik játéktárgyat adja oda. Ha az elkövetőn, és az áldozaton kívül más is tanúja az eseménynek, annak úgy kell tennie, mint ha nem látott volna semmit. Ha valamilyen helyszínen egy tárgyon piros szalag van akkor az lopható vagy elvihető, akár mágikus akár nem. A piros szalagot nem szabad levenni róla utána se.

FEGYVEREK

Bármely saját magad által készített fegyver használható, ami a következő kritériumoknak megfelel:

  • A sebző felületét polifoammal, szivaccsal vagy habosított gumival legalább 2 cm vastagon kell burkolni ütés tompítás céljából, a döfő hegyen minimum 3cm vastagon. Erősen megmarkolva, lábszárhoz csapva nem szabad érezni benne a fegyvermagot.

  • Dobófegyvereket teljes felületen így kell burkolni.

  • Nem lehet bennük semmilyen fém alkatrész.

  • A fegyver mag anyaga lehet fa, üvegszálas rúd, karbonszálas rúd, műanyag rúd. A fegyvermag végét vastag bőrrel (min 3mm) vagy két-három réteg erős szövettel (farmer) le kell fedni! Tartósabb lesz a fegyver hegyén a burkolás, és ha esetleg mégis kiszakad, akkor sem okozz a szúrás komoly sérülést.

  • Balta, csatabárd, alabárd, csatacsákány fejének teljes mértékben szivacsból/polifoamból kell állnia, a fegyvernyélen kívül más szilárd anyag nem lehet benne.

  • A tompító réteg felületére érdemes szövetet, szigetelőszalagot vagy latex réteget fölvinni, hogy ne morzsálódjon el, tartósabb legyen.

  • A NYÍLVESSZŐN NEM LEHET FÉM HEGY A BURKOLÁS ALATT! Ha magad készíted a nyílvesszőidet, egy minimum 2cm átmérőjű tompa kupakkal kell ellátni, ez készülhet műanyagból, gumiból, több réteg erős textilből/bőrből. Erre a kupakra kerül a tompítás, ami legalább 2 cm szivacsból, polifoamból, vagy habosított gumiból kell állnia. Erre kerül szigetelő/bandázsszalag, vagy szövet réteg a tompítás felületének védelme érdekében. A kész hegyre esztétikai és vízállóság okán érdemes ráhúzni egy kisméretű party lufit. Minden tegeznél egy szúrópróba-szerűen kiválasztott vesszőt leellenőrzünk.

  • Az íj nem lehet 20 fontnál erősebb, 28 colos (~73 cm) vesszővel!

  • Ha a lándzsának, szúrófegyvernek csak a vége burkolt, lendíteni, csapni vele nem lehet, mert sérülést okozhat, ha a burkolatlan felülettel eltalálhatsz valakit.

Segédlet: https://hu.larp.wikia.com/wiki/Tud%C3%A1st%C3%A1r

A hibás, sérült, vagy nem megfelelően burkolt fegyvereket a fegyvermesterek azonnal kivonják a játékból!

Professzionális, szaküzletből vásárolt larp safe fegyverek használat a játékon megengedett.

KASZTOK

Minden játékosnak ki kell választani, hogy melyik kaszttal indul (ez majd szerepel a karakterlapján) és ettől függően lesznek tulajdonságok, amik vonatkoznak rá.

Harcos: 5 életponttal kezd, hordhat fém páncélt (2-es védelmet biztosít).

Pap: 4 életponttal kezd, nem hordhat páncélt (kivéve a Háború istenének papja, aki hordhat 1- es védelmet biztosítót), 1 papi varázslattal kezd. Varázsláshoz a nap kezdetén (így játék alkalmanként kétszer) az Istenek Ligetében el kell mondani egy imát istenéhez.

Bárd: 4 életponttal kezd, nem hordhat páncélt, 2 bárd varázslattal kezd. Varázsláshoz a nap kezdetén (így játék alkalmanként kétszer) az Istenek Ligetében el kell játszania egy dalt.

Tolvaj: 3 életponttal kezd, hordhat 1-es védelmet biztosító páncélt (bőr), 2 tolvaj kockával kezd.

Varázsló: 3 életponttal kezd, nem hordhat páncél, 3 varázslói varázslattal kezd. Nomádoknál a varázslót sámánnak hívják. Varázsló kaszttal csak külön engedéllyel lehet lenni. Varázsláshoz a nap kezdetén (így játék alkalmanként kétszer) az Istenek Ligetében el kell füstölnie egy szörnyfogat.

Közember: 2 életpont. Olyan kaszt, ami egyik megelőző alá sem tartozik. Leginkább mesteremberek, földművesek, polgárok, napszámosok, szolgák, akik nem kaptak fegyveres kiképzést. Botot, husángot, foglalkozásukhoz, mesterségükhöz tartozó szerszámokat használhatnak fegyverként. Páncélt nem hordanak, kivéve, ha szakmájuk indokolja (akkor is maximum 1-es védelműt).

SZINTLÉPÉS (módosítás alatt)

A játék elején, a karakterlapodon találsz majd küldetéseket. Ha ezeket elvégzed, a karaktered szintet lép, és új képességek/lehetőségek birtokába juthat.

Mivel a legtöbb játékunk kötődik az előzőekhez, így van lehetőséged egy korábbi karakteredet hozni, és azt tovább fejleszteni. A teljesített küldetések nem vesznek el, így nem kell aggódnod, ha esetleg nem tudtál az adott játékon minden küldetést befejezni, mivel a következőn ott folytathatod, ahol abbamaradt!

FONTOS! Ezeket a küldetéseket csak akkor tudjuk elismerni, ha a játékos ezt igazolni tudja a korábbi játék karakterlapjának bemutatásával (fénykép/scannelt verzió is megfelel)!

Két fajta fejlődés van: sima és összetett. Játék elején, vagy karakteralkotásnál kell eldöntened, melyik irányba indulsz el.

Sima fejlődés

Azaz, a karakter az adott kasztjában lép előre, s tesz szert új jártasságokra.

3 küldetésből áll = kaszt küldetés + általános küldetés + egyedi küldetés

Az egyes kasztok a következő előnyöket szerezhetik a szintlépéssel:

2. szint

(innentől válnak elérhetővé az összetett kasztok is)

Harcos: +1 életerő pont

Pap: +1 papi varázslat

Bárd: +1 bárd varázslat

Tolvaj: +1 kocka

Varázsló: +1 varázslói varázslat

Közember: +1 életerő pont vagy +1 kocka vagy 1. szintű páncél (ha már van, akkor nem választhatja, nem lehet 2. szintű páncélja)

Összetett kasztok:

Az eredetileg harcos kasztú karakterek számára ezek az összetett kasztok érhetőek el 2. szinten

Paplovag: 5 életerő pont, 1 kocka, lehet 2. szintű (nehéz) páncélja, 1 papi varázslata van

Fejvadász: 5 életerő pont, 2 kocka, lehet 2. szintű páncélja, nincsenek varázslatai

Csatamágus: 5 életerő pont, 1 kocka, lehet 2. szintű páncélja, 1 varázslói varázslata van (nem viselhet páncélt, mikor varázsol)

Az eredetileg tolvaj kasztú karakterek számára ezek az összetett kasztok érhetőek el 2. szinten

Orvgyilkos: 4 életerő pont, 2 kocka, lehet 1. szintű páncélja, nincsenek varázslatai

Bűvész: 3 életerő pont, 2 kocka, lehet 1. szintű páncélja, 1 varázslói varázslata van (páncélban nem varázsolhat)

Garabonciás: 3 életerő pont, 2 kocka, lehet 1. szintű páncélja, 1 papi varázslata van

Szélhámos: 3 életerő pont, 2 kocka, lehet 1. szintű páncélja, 1 bárd varázslata van

Az eredetileg pap kasztú karakterek számára ezek az összetett kasztok érhetőek el 2. szinten

Szerzetes: 5 életerő pont, 1 kocka, nem lehet páncélja (kivéve a Háború istenének papja, neki 1. szintű lehet), 1 papi varázslata van

Az eredetileg varázsló kasztú karakterek számára ezek az összetett kasztok érhetőek el 2. szinten

Illuzionista: 3 életerő pont, 2 kocka, nem lehet páncélja, 3 varázslói varázslata van

Vémon kardja: 4 életerő pont, 1 kocka, nem lehet páncélja, 3 varázslói varázslata van


Az eredetileg bárd kasztú karakterek számára ezek az összetett kasztok érhetőek el 2. szinten

Szerencsevadász: 4 életerő pont, 2 kocka, nem lehet páncélja, 2 bárd varázslata van

Kántor: 4 életerő pont, 1 kocka, nem lehet páncélja, 2 bárd varázslata és 1 papi varázslata van

3. szint

(Ettől a szinttől a minden kaszt tagjai választhatnak egy speciális képességet, amit naponta egyszer használhatnak. Ehhez kapnak egy speciális képesség kártyát, amit a képesség használata után el kell tépniük.)

Harcos: +1 életerő pont vagy a "Felszívja magát" képesség (Naponta egyszer akár csata közben is gyógyulhat legfeljebb 3 életerő pontot. 0 ép-ről nem tud gyógyulni. Ezt valamilyen látványos csatakiáltással, vagy szerepjátékkal kell nyomatékosítania.)

Pap: +1 papi varázslat vagy 1. szintű páncél (a Háború istenének papja 2. szintűt hordhat, ha ezt választja) vagy "Istenek ereje" képesség (Egyszer egy nap a Pap egyik 1.szintű varázslatát erősebben mondhatja el. Csak olyan varázslat lehet, aminek van erősebb verziója.)

Bárd: +1 bárd varázslat vagy "Legendaismeret" képesség (Egyszer egy nap a Bárd felidézheti az aktuális eseményhez köthető legendákat és történeteket, és megpróbálhat olyan összefüggéseket felfedezni, amik mások előtt rejtve maradnak. Ilyenkor segítséget kérhet a játékvezetőktől, akik plusz információkhoz segítik.)

Tolvaj: +1 kocka vagy a "Mestertolvaj" képesség (Egyszer egy nap, ha kirabolják tolvajt, de ő dob nagyobbat és aktiválja a képességet, akkor ő rabolhat egyet ellenfelétől, majd tolvajt is kiálthat.)

Varázsló: +1 varázslói varázslat vagy "Gyors Varázs" képesség (Egyszer egy nap a varázsló az egyik varázslatát, varázslat szövege elmondása nélkül elvarázsolhatja.)

Közember: +1 életerő pont vagy +1 kocka vagy 1. szintű páncél (ha már van, akkor nem választhatja, nem lehet 2. szintű páncélja)

Összetett kasztok:

Paplovag: +1 életerő pont vagy +1 papi varázslat vagy a "Felszívja magát" képesség vagy az "Istenek ereje" képesség

Fejvadász: +1 életerő pont vagy +1 kocka vagy a "Felszívja magát" képesség vagy a "Mestertolvaj" képesség

Csatamágus: +1 életerő pont vagy +1 varázslói varázslat vagy a "Felszívja magát" képesség vagy a "Gyors Varázs" képesség

Orvgyilkos: +1 életerő pont vagy +1 kocka vagy 1. szintű páncél vagy a "Felszívja magát" képesség vagy a "Mestertolvaj" képesség

Bűvész: +1 kocka vagy +1 varázslói varázslat vagy a "Mestertolvaj" képesség vagy a "Gyors Varázs" képesség

Garabonciás: +1 kocka vagy +1 papi varázslat vagy a "Mestertolvaj" képesség vagy az "Istenek ereje" képesség

Szélhámos: +1 kocka vagy +1 bárd varázslat vagy a "Mestertolvaj" képesség vagy a "Legendaismeret" képesség

Szerzetes: +1 életerő pont vagy +1 papi varázslat vagy 1. szintű páncél (a Háború Istenének Szerzetese 2. szintűt hordhat a képesség választása esetén) vagy a "Felszívja magát" képesség vagy az "Istenek ereje" képesség

Illuzionista: +1 kocka vagy +1 varázslói varázslat vagy a "Mestertolvaj" képesség vagy a "Gyors Varázs" képesség

Vémon kardja: +1 életerő pont vagy +1 varázslói varázslat vagy 1. szintű páncél vagy a "Felszívja magát" képesség vagy a "Gyors Varázs" képesség

Szerencsevadász: +1 kocka vagy +1 bárd varázslat vagy a "Mestertolvaj" képesség vagy a "Legendaismeret" képesség

Kántor: +1 papi varázslat vagy +1 bárd varázslat vagy az "Istenek ereje" képesség vagy a "Legendaismeret" képesség

4. szint

(Elérhetővé válnak a nagy erejű Különleges Képességek (röviden KK). Aki ilyet választ, kap egy képesség kártyát, amit felhasználása után el kell tépnie.)

Harcos: +1 életerő pont vagy a "Felszívja magát" képesség vagy az "Utolsó esély" KK (Napi egyszer csata közben a harcos azonnal gyógyít magán 4 életerő pontot, akár 0 életerő pontpontról is. Ilyenkor drámaian kell felkelnie a földről. 😊)

Pap: +1 papi varázslat vagy 1. szintű páncél (A Háború istenének Szerzetese 2. szintűt hordhat, ha ezt a képességet választja. Semelyik pap sem veheti fel ezt a képességet többször - tehát a többi isten papjai legfeljebb 1. szintű páncélt hordhatnak!) vagy az "Istenek ereje" képesség vagy az "Isteni csoda" KK (A pap kérhet egy csodát istenétől, ehhez játékvezető engedélye, és egy szakrális rituálé lebonyolítása szükséges. Minél nagyobb, szebb a rituálé, annál hatalmasabb és különlegesebb a csoda. A határ a csillagos ég.)

Bárd: +1 bárd varázslat vagy "Legendaismeret" képesség vagy a "Mesterbárd" KK (Napi egyszer a bárd használni tudja a Fájdalom dala vagy a Béke dala nevű bárd varázslatot.)

Tolvaj: +1 kocka vagy a "Mestertolvaj" képesség vagy az "Őszinteség" KK (Napi egyszer az Elme kifürkészése és az Igazmondás varázslatok nem hatnak rá.)

Varázsló: +1 varázslói varázslat vagy a "Gyors Varázs" képesség vagy a "Rituálé" KK (napi egyszer kitalálhat a varázsló egy rituálét, amit ha végre hajt. Szinte bármi megtörténhet, de játékvezető engedélye szükséges hozzá.)

Közember: +1 életerő pont vagy +1 kocka vagy 1. szintű páncél (ha már van, akkor nem választhatja, nem lehet 2. szintű páncélja)

Összetett kasztok:

Paplovag: +1 életerő pont vagy +1 papi varázslat vagy a "Felszívja magát" képesség vagy az "Istenek ereje" képesség vagy a "Hadvezetés" KK (Napi egyszer beszédet kell mondania harc előtt, ami legalább egy percig tart, és a következő harc idejére minden szövetségesnek, aki hallotta a beszédet, +2 életerő pontot biztosít. Sérülés esetén először a pluszban kapott életerő pontok vesznek el.)

Fejvadász: +1 életerő pont vagy +1 kocka vagy a "Felszívja magát" képesség vagy a "Mester Tolvaj" képesség vagy a "Hátbaszúrás" KK (Egyszer egy nap, ha megérinti valaki hátát és aktiválja képességét, avagy kimondja, hogy "HÁTBASZÚRÁS", a célpont életerő pontpontja 0 lesz és Ájult állapotba kerül.)

Csatamágus: +1 életerő pont vagy +1 varázslói varázslat vagy a "Felszívja magát" képesség vagy a "Gyors Varázs" képesség vagy a "Páncél" KK (A karakter varázsolhat páncélban is.)

Orvgyilkos: +1 életerő pont vagy +1 kocka vagy 1. szintű páncél (ha már van, akkor nem választhatja, nem lehet 2. szintű páncélja) vagy a "Felszívja magát" képesség vagy a "Mestertolvaj" képesség vagy a "Hátbaszúrás" KK

Bűvész: +1 kocka vagy +1 varázslói varázslat vagy a "Mestertolvaj" képesség vagy a "Gyors Varázs" képesség vagy a "Varászlat lopás" KK (Napi egyszer, ha valaki varázsol, annak a bűvész ellophatja varázslatát. A célpont onnantól nem tudja használni. A bűvész is csak akkor, ha ez varázslói varázslat volt. Egy használat után vissza kell adnia, máskülönben a nap végén kapja vissza.)

Garabonciás: +1 kocka vagy +1 papi varázslat vagy a "Mestertolvaj" képesség vagy az "Istenek ereje" képesség vagy a "Mágikus Zseb" KK (Van plusz három kockája, ezek ráadásul nyolc oldalúak. El is oszthatja őket legfeljebb három ember között. A plusz kockák egyszer, csak tolvajlás elleni védekezésben használhatók, használat után kikerülnek játékból.)

Szélhámos: +1 kocka vagy +1 bárd varázslat vagy a "Mestertolvaj" képesség vagy a "Legendaismeret" képesség vagy a "Kristályhalász" KK (Egyel kevesebb kristályba kerül neki minden, még tolvajlásnál is eggyel kevesebbet kell adnia.)

Szerzetes: +1 életerő pont vagy +1 papi varázslat vagy 1. szintű páncél (A Háború istenének Szerzetese 2. szintűt hordhat, ha ezt a képességet választja. Semelyik pap sem veheti fel ezt a képességet többször - tehát a többi isten papjai legfeljebb 1. szintű páncélt hordhatnak!) vagy a "Felszívja magát" képesség vagy az "Istenek ereje" képesség vagy az "Isteni védelem" KK (Napi egyszer, összesen 3 életerőpontnyi sebzéstől megvéd egy küzdelem során. Tulajdonképpen olyan, mintha hárommal több életereje lenne.)

Illuzionista: +1 kocka vagy +1 varázslói varázslat vagy a "Mestertolvaj" képesség vagy "Gyors Varázs" képesség vagy a "Illúzióalak" KK (Napi egyszer használható. A karakter felölthet egy másik külsőt. Ilyenkor elhagyja a játékteret, és a többiek megtévesztése érdekében helyette rövid ideig egy játékvezető alakítja a karakterét, a vele előzetesen megbeszéltek szerint.)

Vémon kardja: +1 életerő pont vagy +1 varázslói varázslat vagy 1. szintű páncél (ha már van, akkor már 2. szintű páncélja lehet) vagy a "Felszívja magát" képesség vagy a "Gyors Varázs" képesség vagy a "Mágikus kéz" KK (Bármely fegyvert mágikussá tesz, amit a kezébe vesz - addig, amíg ő használja.)

Szerencsevadász: +1 kocka vagy +1 bárd varázslat vagy a "Mestertolvaj" képesség vagy a "Legendaismeret" képesség vagy a "Hazudozó" KK (napi egyszer, 10 percig mindenki köteles elhinni amit mond, még ha azt mondja is, hogy ő egy rettenetes karalábé, akitől mindenki fél.)

Kántor: +1 papi varázslat vagy +1 bárd varázslat vagy az "Istenek ereje" képesség vagy a "Legendaismeret" képesség vagy a "Szertatás" KK (Napi egyszer levezényelhet egy szertartást, ami számára és céljai számára pozitív következményekkel járhat. Például esketés, eskütétel, stb. - amire valóban odafigyelnek az istenek.)

Képességek listája:

"Felszívja magát"

Naponta egyszer akár csata közben is gyógyulhat legfeljebb 3 életerő pontot. 0 ép-ről nem tud gyógyulni. Ezt valamilyen látványos csatakiáltással, vagy szerepjátékkal kell nyomatékosítania.

"Istenek ereje"

Egyszer egy nap a Pap egyik 1.szintű varázslatát erősebben mondhatja el. Csak olyan varázslat lehet, aminek van erősebb verziója.

"Legendaismeret"

Egyszer egy nap a Bárd felidézheti az aktuális eseményhez köthető legendákat és történeteket, és megpróbálhat olyan összefüggéseket felfedezni, amik mások előtt rejtve maradnak. Ilyenkor segítséget kérhet a játékvezetőktől, akik plusz információkhoz segítik.

"Mestertolvaj"

Egyszer egy nap, ha kirabolják tolvajt, de ő dob nagyobbat és aktiválja a képességet, akkor ő rabolhat egyet ellenfelétől, majd tolvajt is kiálthat.

"Gyors Varázs"

Egyszer egy nap a varázsló az egyik varázslatát, varázslat szövege elmondása nélkül elvarázsolhatja.

Különleges képességek listája:

"Utolsó esély" KK

Napi egyszer csata közben a harcos azonnal gyógyít magán 4 életerő pontot, akár 0 életerő pontpontról is. Ilyenkor drámaian kell felkelnie a földről. 😊

"Isteni csoda" KK

A pap kérhet egy csodát istenétől, ehhez játékvezető engedélye, és egy szakrális rituálé lebonyolítása szükséges. Minél nagyobb, szebb a rituálé, annál hatalmasabb és különlegesebb a csoda. A határ a csillagos ég.

"Mesterbárd" KK

Napi egyszer a bárd használni tudja a Fájdalom dala vagy a Béke dala nevű bárd varázslatot.

"Őszinteség" KK

Napi egyszer az Elme kifürkészése és az Igazmondás varázslatok nem hatnak rá.

"Hadvezetés" KK

Napi egyszer beszédet kell mondania harc előtt, ami legalább egy percig tart, és a következő harc idejére minden szövetségesnek, aki hallotta a beszédet, +2 életerő pontot biztosít. Sérülés esetén először a pluszban kapott életerő pontok vesznek el.

"Hátbaszúrás" KK

Egyszer egy nap, ha megérinti valaki hátát és aktiválja képességét, avagy kimondja, hogy "HÁTBASZÚRÁS", a célpont életerő pontpontja 0 lesz és Ájult állapotba kerül.

"Páncél" KK

A karakter varázsolhat páncélban is.

"Varászlat lopás" KK

Napi egyszer, ha valaki varázsol, annak a bűvész ellophatja varázslatát. A célpont onnantól nem tudja használni. A bűvész is csak akkor, ha ez varázslói varázslat volt. Egy használat után vissza kell adnia, máskülönben a nap végén kapja vissza.

"Mágikus Zseb" KK

Van plusz három kockája, ezek ráadásul nyolc oldalúak. El is oszthatja őket legfeljebb három ember között. A plusz kockák egyszer, csak tolvajlás elleni védekezésben használhatók, használat után kikerülnek játékból.

"Kristályhalász" KK

Egyel kevesebb kristályba kerül neki minden, még tolvajlásnál is eggyel kevesebbet kell adnia.

"Isteni védelem" KK

Napi egyszer, összesen 3 életerőpontnyi sebzéstől megvéd egy küzdelem során. Tulajdonképpen olyan, mintha hárommal több életereje lenne.

"Illúzióalak" KK

Napi egyszer használható. A karakter felölthet egy másik külsőt. Ilyenkor elhagyja a játékteret, és a többiek megtévesztése érdekében helyette rövid ideig egy játékvezető alakítja a karakterét, a vele előzetesen megbeszéltek szerint.

"Mágikus kéz" KK

Bármely fegyvert mágikussá tesz, amit a kezébe vesz - addig, amíg ő használja.

"Hazudozó" KK

Napi egyszer, 10 percig mindenki köteles elhinni amit mond, még ha azt mondja is, hogy ő egy rettenetes karalábé, akitől mindenki fél.

"Szertatás" KK

Napi egyszer levezényelhet egy szertartást, ami számára és céljai számára pozitív következményekkel járhat. Például esketés, eskütétel, stb. - amire valóban odafigyelnek az istenek.